Co jest najważniejsze w tworzeniu tekstów perswazyjnych
Co jest najważniejsze w tworzeniu tekstów perswazyjnych?
autorem artykułu jest Joanna Nowak
Czy spotkałeś kiedyś elegancko ubranego, profesjonalnie wyglądającego sprzedawcę, który robił świetne wrażenie do momentu, w którym zaczął przekonywać Cię do kupna? Wtedy okazywało się, że nie był w stanie w przystępny sposób wyjaśnić, dlaczego masz kupić właśnie jego produkt. Nie był dobrym sprzedawcą.
Zdarza się, że podobnie bywa z tekstami ofert. Wyglądają dobrze na pierwszy rzut oka. Wykorzystują słowa i zwroty, które przykuwają uwagę odbiorcy, ale w rzeczywistości nie brzmią wcale przekonująco. Prawdopodobnie dlatego, że wcale nie wynika z nich jasno, dlaczego mamy kupić dany produkt.
Właśnie wymyślenie tego, co napisać, żeby przekonać klientów do określonych działań jest, moim zdaniem, najważniejszą i najtrudniejszą rzeczą w tworzeniu tekstów perswazyjnych.
Przede wszystkim, dlatego, że każda skuteczna oferta sprzedaży usługi lub produktu powinna być na tyle oryginalna, żeby jej użycie przez konkurencję nie miało sensu. Jeżeli Twoja strona WWW z ofertą z powodzeniem mogłaby być wykorzystana również przez Twoją konkurencję znaczy to, że nie jest wystarczająco dobra. Nie koncentruje się na tym, co w niej wyjątkowe. W pierwszej kolejności musisz, więc, ustalić nadrzędne przesłanie, specyficzne tylko dla Twojej firmy i grupy docelowej, wokół którego chcesz zbudować przekaz.
Jak dojść do tego, jaki powinien być Twój podstawowy przekaz?
Im więcej zgromadzisz informacji, tym łatwiej będzie Ci wybrać tą, która jest najistotniejsza, i którą rzeczywiście chcesz przekazać odbiorcy.
Zastanów się:
• Jakie cechy najlepiej opisujÄ… produkt lub usÅ‚ugÄ™, który zamierzasz sprzedać i jakie korzyÅ›ci każda z tych cech może przynieść Twojemu potencjalnemu odbiorcy?
Której z tych cech nie mają produkty/ usługi konkurencyjne? Jakie, często występujące, problemy pomaga rozwiązać Twój produkt/ usługa? W jakich branżach może być pomocny(a)? Jakie cele może pomóc realizować? Jak wiarygodny jest produkt/ usługa? Jak skuteczny? Jakie fakty świadczą o tym? Czy jest jakiś powód, dla którego odbiorca powinien nabyć Twój produkt już teraz?
• Kim jest Twój potencjalny klient?
Jakie są jego dążenia i aspiracje? Co jest największą przeszkodą w realizacji tych dążeń? Co Twojego klienta motywuje do działania? Czy dostaje wiadomość od Ciebie po raz pierwszy? A może chcesz, żeby Twój długoletni klient dokonał kolejnego zakupu?
• Jakie cele chcesz zrealizować dziÄ™ki swojemu tekstowi?
Czy Twój e-mail ma zachęcać odbiorców do zalogowania się na stronie WWW czy do wysłania prośby o dodatkowe informacje? A może chcesz namówić do podjęcia natychmiastowej decyzji o kupnie?
PytaÅ„, na które należy sobie odpowiedzieć jest w rzeczywistoÅ›ci dużo wiÄ™cej. Zanim uda Ci siÄ™ okreÅ›lić, CO należy napisać, musisz znaleźć jednoznacznÄ… odpowiedzieć na każde z nich. Dopiero wtedy można przystÄ…pić do samego pisania tekstu, majÄ…c „przed oczami” to, co rzeczywiÅ›cie chcesz powiedzieć i koÅ„cowy rezultat, czyli osiÄ…gniÄ™cie zaÅ‚ożonego celu. Pomoże go osiÄ…gnąć dobry nagłówek. Dobry, czyli taki, który w prosty i zwiÄ™zÅ‚y sposób zawrze kwintesencjÄ™ tego, co chcesz przekazać w tekÅ›cie głównym. W napisanie nagłówka włóż tyle samo wysiÅ‚ku, co w napisanie tekstu głównego. Bo jeżeli nagłówek nie podziaÅ‚a w pożądany przez nas sposób na odbiorcÄ™, raczej nie da on już szansy naszemu tekstowi.
Napisałeś już swój tekst perswazyjny?
Przypomnij sobie teraz, co chciałeś powiedzieć, spójrz na tekst i zobacz, w jakim stopniu Ci się to udało.
--
Autorką artykułu jest Joanna Nowak. Joanna specjalizuje się w tworzeniu tekstów na strony WWW, tekstów e-mailingów, ulotek i e-newsletterów. Pomaga firmom osiągnąć WYSOKĄ STOPĘ ZWROTU z inwestycji w stronę WWW lub e-mail marketing. ZOBACZ jak Joanna
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Ostrożnie z docieplaniem !
Euro 2012 - drogi
Susze z warzyw
Kredyt Studencki, a koncepcja Niezależności Finansowej
Wizerunek przedsiębiorcy